Tuesday, December 18, 2012

alhamdulillah,syukur.. 1 month.

assalamualaikum olls. ape khabar... 
hope semua ok kan.. erm... alhamdulillah.. nak dekat sebulan da aku jadi seorang isteri. rasa hepi sngat.. seriously. aku tak percaya.. betul kata orang.. " bercinta lepas kahwin, lagi indah" yess... aku setuju.. 

now. kami dalam proses pengenalan lagi, even aku n en.suami sentiasa bersama, tp kami masih dalam proses pengenalan.. alaaa.. macam kapel dulu2 la.. mula2 ambik masa kan nak kenal sape pasangan kita.. walaupun kita sayang dia tahap gaban.. tp kita memang sentiasa berkenalan dengan pasangan kita, sebab manusia ni sentiasa ada sifat yang baru, yang kita x sedar.. ni betul.. manusia cepat berubah.. 

banyak pula aku membebel kat atas tu kan.. aku cuma sedih je, sebab dalam proses nak kenal rapat  ni la kami terpaksa berpisah.. aku kat selangor, en.suami dekat johor. erm.. jauh kan.. aku masih sibuk mencari ilmu,, dan en.suami berusaha untuk mencari rezeki bagi menunaikan tanggungjawab die sebagai seorang suami.. huhu.. sedih sangat.. tapi kena ingat.. ini lah pengorbanan kami.. mungkin ada hikmah di sebalik perhubungan jarak jauh (PJJ) huhu. 

aku selalu pesan pada diri.. jangan sedih untuk melepaskan dia pergi jauh. kerana dia adalah ketua keluarga.. tanggunggjawab dia adalah mencari nafkah untuk aku. so, aku sebagai isteri perlu memberi sokongan.. menjaadi penguat semangat.. cuma kat sini, aku perlukan kepercayaan seorang suami.. insyaAllah.. kami saling memahami. 

alhamdulillah, syukur Allah memberi aku pasangan yang sentiasa mengingatkan aku untuk sentiasa mendekatkan diri padanya.. mengembalikan diri ni untuk menjadi muslimah solehah.. insyaAllah.. terima kasih ya Allah.. 

doakan kami supaya kekal hingga ke syurga.. insyaAllah. amin.. 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...